IPImen ، Firewall ، NGFirewall-UTM، آیپی ایمن، فایروال ایرانی ، فایروال بومی، یوتی ام بومی، یوتی ام ایرانی، فایروال نسل بعدی ایرانی، فایروال نسل بعدی بومی

کشف نقض امنیتی در مرورگر Microsoft Edge توسط پروژه صفر گوگل

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

به گزارش سایت tenforums شرکت مایکروسافت سال گذشته اعلام کرده بود که به منظور بهینه سازی فرایند اجرای کدها در مرورگر اج از ACG استفاده خواهد کرد. ACG که مخفف Arbitrary Code Guard است از اصلاح صفحات کد و اجرای کدهای مخرب در حافظه جلوگیری می کند. این در حالی است که بیشتر مرورگرهای مدرن بر کامپایلرهای JIT متکی هستند و تطبیق آنها با ACG فرایندی پیچیده است.Takian.ir microsoft edge

مایکروسافت برای اطمینان از سازگاری کامپایلر JIT  با مرورگر مجهز به ACG ، کامپایل JIT را در فرایندی جداگانه صورت می دهد که طی آن تابع VirtualAllocEx برای اختصاص حافظه فراخوانی می شود. فرایند JIT  مسئولیت کامپایل جاوا اسکریپت به کد های بومی و نگاشت آنها به فرایند محتوای درخواستی را بر عهده دارد، به عبارت دیگر فرایند محتوا اجازه نگاشت یا اصلاح صفحات کد JIT خودش را ندارد.

مایکروسافت اج

با این حال محققان امنیتی پروژه صفر در فرایند نوشتن داده های اجرایی در فرایند محتوا آسیب پذیری هایی را پیدا کرده اند. بر این اساس فرایند محتوا می تواند آدرسی را که JIT در نظر می گیرد تشخیص داده و کدهای قابل اجرای دیگری را در آن قرار دهد. گوگل وجود این آسیب پذیری را در آبان ماه به مایکروسافت اعلام کرده و پیش از انتشار عمومی 90 روز به این شرکت فرصت داده تا آن را اصلاح کند.

«مرکز پاسخگویی امنیتی مایکروسافت»،  MSRCتاکید کرده مشکل مایکروسافت اج از آنچه در ابتدا به نظر رسیده پیچیده تر بوده و به همین خاطر گوگل 14 روز دیگر به مهلت تعیین شده اضافه کرده است. با این حال تیم امنیتی مایکروسافت در این چهارده روز نیز به نتیجه مطلوبی دست پیدا نکرده و به همین خاطر گوگل این باگ را به صورت عمومی اعلام کرده است.

کمپانی ردموندی مدعی شده که تا 22 اسفند این مشکل را حل کرده و پچ های آن را در قالب یک بسته امنیتی منتشر خواهد کرد.

برچسب ها: مایکروسافت اج, مایکروسافت, گوگل, پروژه صفر, کد مخرب, Microsoft Edge, Zero Day

چاپ ایمیل