IPImen ، Firewall ، NGFirewall-UTM، آیپی ایمن، فایروال ایرانی ، فایروال بومی، یوتی ام بومی، یوتی ام ایرانی، فایروال نسل بعدی ایرانی، فایروال نسل بعدی بومی

رشد سریع فعالیت‌های سایبری ایران در جهت تاثیر بر انتخابات آمریکا

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir iran is accelerating cyber activity that appears meant to influence the us election
مایکروسافت روز جمعه در ادعا‌هایی گفت که ایران در حال سرعت بخشیدن به فعالیت‌های آنلاینی است که به نظر می‌رسد قصد دارد بر انتخابات ایالات متحده تاثیر بگذارد، و در یک مورد کمپین ریاست‌جمهوری را با حمله فیشینگ ایمیل هدف قرار داده است.

مایکروسافت ادعا کرده است که مهاجمان ایرانی ماه‌های اخیر را صرف ایجاد سایت‌های خبری جعلی و جعل هویت فعالان مجازی کرده‌اند و زمینه را برای ایجاد تفرقه و تحت تاثیر قرار دادن رای‌دهندگان آمریکایی در پاییز امسال به ویژه در ایالت‌هایی که حمایت قطعی از کاندیدایی ندارند را فراهم کرده‌اند.

یافته‌های جدید‌ترین گزارش اطلاعاتی تهدید مایکروسافت ادعا می‌کند که چگونه ایران، که در انتخابات اخیر ایالات متحده فعال بوده است، تاکتیک‌های خود را برای انتخابات دیگری که احتمالا پیامد‌های جهانی خواهد داشت، تغییر می‌دهد. این گزارش یک گام فراتر از هر چیزی است که مقامات اطلاعاتی آمریکا فاش کرده‌اند و در ادعا‌هایش، نمونه‌های مشخصی از گروه‌های ایرانی و اقداماتی را که تاکنون انجام داده‌اند ارائه می‌دهد. نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد برنامه‌هایی برای مداخله یا حملات سایبری در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را رد نموده است.

این گزارش به جز ایجاد هرج و مرج در ایالات متحده، اهداف ایران را مشخص نمی‌کند، اگرچه مقامات آمریکایی قبلا اشاره کرده بودند که ایران به ویژه با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا مخالف است. مقامات ایالات متحده همچنین نسبت به تلاش‌های تهران برای انتقام‌گیری از حمله سال ٢٠٢٠ به سرتیپ حاج قاسم سلیمانی که به دستور ترامپ انجام شده بود، ابراز نگرانی کرده‌اند. این هفته، وزارت دادگستری اتهامات جنایی را علیه یک مرد پاکستانی که ادعا می‌شود با ایران ارتباط دارد، بیان کرد که ادعا می‌شود توطئه‌هایی برای ترور با هدف قرار دادن چندین مقام عالی‌رتبه از‌جمله ترامپ طراحی کرده است.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که روسیه و چین چگونه از قطب‌بندی سیاسی ایالات متحده برای پیشبرد پیام‌های تفرقه‌انگیز خود در یک سال انتخاباتی پیش‌رو سواستفاده می‌کنند.

گزارش مایکروسافت چهار نمونه از فعالیت‌های اخیر ایران را شناسایی کرده است که این شرکت انتظار دارد با نزدیک شدن به انتخابات نوامبر افزایش یابد.
takian.ir iran is accelerating cyber activity that appears meant to influence the us election 2
بر اساس ادعا‌های این گزارش، ابتدا گروهی مرتبط با سپاه پاسداران ایران در ماه ژوئن یک مقام بلندپایه ستاد انتخاباتی ریاست‌جمهوری آمریکا را با ایمیل فیشینگ هدف قرار دادند که نوعی حمله سایبری است که اغلب برای جمع‌آوری اطلاعات حساس استفاده می‌شود. مایکروسافت گفت که این گروه منشا ایمیل را با ارسال آن از حساب ایمیل هک شده یک مشاور ارشد سابق پنهان کرده است.

طبق گزارش مایکروسافت، چند روز بعد، گروه ایرانی سعی کرد به حساب کاربری یکی از نامزد‌های سابق ریاست‌جمهوری وارد شود، اما موفق نشد. این شرکت به کسانی که هدف قرار گرفتند اطلاع داد.

در ادامه گزارش آمده است که در یک مثال جداگانه، یک گروه ایرانی وب‌سایت‌هایی ایجاد می‌کند که به عنوان سایت‌های خبری مستقر در ایالات متحده برای رای‌دهندگان در طرف‌های مخالف طیف سیاسی هدف قرار می‌گیرند.

در این گزارش آمده است که یک سایت خبری جعلی که خود را متعلق له مخاطبان چپ می‌داند، ترامپ را با خواندن «دیوانه دیوانه» مورد توهین قرار می‌دهد و به او پیشنهاد می‌دهد که از مواد مخدر استفاده کند. سایت دیگری با هدف جلب توجه خوانندگان جمهوری‌خواه به موضوعات LGBTQ و جراحی تغییر جنسیت می‌پردازد.

نمونه سومی که مایکروسافت به آن اشاره کرد نشان داد که گروه‌های ایرانی جعل در حال هویت فعالان آمریکایی هستند و به طور بالقوه زمینه را برای عملیات نفوذ نزدیک به انتخابات فراهم می‌کنند.

در‌نهایت، یک گروه ایرانی دیگر در ماه مه یک حساب متعلق به یک کارمند دولتی دریک ایالت با وضعیت حمایتی نامشخص را به خطر انداخت. مشخص نیست که آیا آن حمله سایبری با تلاش‌های مداخله در انتخابات مرتبط است یا خیر.

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای ایمیلی که به آسوشیتدپرس ارسال کرد، گفت: «ایران قربانی عملیات‌های سایبری تهاجمی متعددی شده است که زیرساخت‌ها، مراکز خدمات عمومی و صنایع خود را هدف قرار داده است. قابلیت‌های سایبری ایران، دفاعی و متناسب با تهدیداتی است که با آن مواجه است. ایران نه قصد و نه برنامه‌ای برای حمله سایبری دارد. انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا یک موضوع داخلی است که ایران در آن دخالتی ندارد».

در گزارش مایکروسافت آمده است که با افزایش نفوذ ایران در فناوری‌های سایبری، مهاجمان مرتبط با روسیه نیز کمپین‌های نفوذ خود را برای تمرکز بر انتخابات ایالات متحده متمرکز کرده‌اند، در‌حالی‌که مهاجمان مرتبط با حزب کمونیست چین از اعتراضات دانشگاهی طرفدار فلسطین و سایر رویداد‌های جاری در ایالات متحده برای افزایش تنش‌های سیاسی ایالات متحده سواستفاده کرده‌اند.

مایکروسافت اعلام کرد که به نظارت بر نحوه استفاده دشمنان خارجی از فناوری هوش مصنوعی مولد ادامه می‌دهد. ابزار‌های ارزان‌قیمت و با دسترسی آسان می‌توانند در چند ثانیه تصاویر، عکس‌ها و فیلم‌های جعلی اما به ظاهر واقعی ایجاد کنند و نگرانی برخی از کارشناسان را در مورد استفاده از آنها برای گمراه کردن رای‌دهندگان در این دوره از انتخابات آمریکا ایجاد کنند.

این شرکت گفت در‌حالی‌که بسیاری از کشور‌ها در عملیات نفوذ خود هوش مصنوعی را آزمایش کرده‌اند، این تلاش‌ها تاکنون تاثیر چندانی نداشته است. این گزارش می‌گوید در نتیجه، برخی از مهاجمان «به تکنیک‌هایی بازگشته‌اند که در گذشته موثر بوده‌اند، مانند دستکاری‌های دیجیتالی ساده، توصیف نادرست محتوا، و استفاده از برچسب‌ها یا لوگو‌های قابل اعتماد در بالای اطلاعات نا‌درست».

گزارش مایکروسافت با هشدار‌های اخیر مقامات اطلاعاتی ایالات متحده مطابقت دارد که می‌گویند دشمنان آمریکا به نظر مصمم هستند که اینترنت را با ادعا‌های نادرست و مخرب قبل از رای‌گیری نوامبر گسترش دهند.

مقامات ارشد اطلاعاتی ماه گذشته در ادعا‌هایی گفتند در‌حالی‌که نشانه‌هایی وجود دارد که ایران در حال گسترش تلاش‌های خود است و چین با احتیاط در مورد انتخابات سال ٢٠٢٤ پیش می‌رود، روسیه همچنان بزرگترین تهدید در زمینه اطلاعات نادرست انتخاباتی است.

مقامات گفتند که به نظر می‌رسد تلاش‌های ایران با هدف تضعیف نامزد‌هایی است که با حضور آنها، احتمال افزایش تنش با تهران وجود دارد. این توصیفی است که مناسب ترامپ است که دولتش به توافق هسته‌ای با ایران پایان داد، تحریم‌ها را دوباره اعمال کرد و دستور کشتن سرتیپ سلیمانی را صادر کرد.

تلاش‌های نفوذ همچنین همزمان با زمان تنش‌های شدید بین ایران و اسرائیل است که ایالات متحده قویا از ارتش اسرائیل حمایت می‌کند.

آوریل هاینس، مدیر اطلاعات ملی آمریکا ماه گذشته گفت که دولت ایران به طور مخفیانه از اعتراضات آمریکا به جنگ اسرائیل علیه حماس در غزه حمایت کرده است. هاینز گفت که گروه‌های مرتبط با ایران به عنوان فعالان آنلاین ظاهر شده‌اند، اعتراضات را تشویق کرده و از برخی گروه‌های معترض حمایت مالی کرده‌اند.

لازم به ذکر است که مقامات اطلاعاتی در ادعا‌های مود گفته‌اند که در سال ٢٠٢٠، گروه‌های مرتبط با ایران ایمیل‌هایی را برای رای‌دهندگان دموکرات ارسال کردند تا آنها را از رای دادن به ترامپ بترسانند.

برچسب ها: Iran Cyber Space, Sefid Flood, Trump, ترامپ, US Election, انتخابات ایالات متحده, Cotton Sandstorm, STORM-0842, Mint Sandstorm, Email, cybersecurity, Social Engineering, Microsoft, مهندسی اجتماعی, phishing, ایمیل, جاسوسی سایبری, مایکروسافت, فیشینگ, امنیت سایبری, جنگ سایبری, Cyber Attacks, حمله سایبری, news

چاپ ایمیل