IPImen ، Firewall ، NGFirewall-UTM، آیپی ایمن، فایروال ایرانی ، فایروال بومی، یوتی ام بومی، یوتی ام ایرانی، فایروال نسل بعدی ایرانی، فایروال نسل بعدی بومی

ویژگی جدید تماس صوتی و تصویری X آدرس IP کاربران را افشا می‌کند

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian ir x twitter calling feature reveals users ip address 1
به‌روزرسانی شبکه اجتماعی ایکس (X) به نگرانی امنیتی برای برخی از کاربران منجر شده است.

در عصر جدید حریم خصوصی داده‌ها، که ایلان ماسک، مالک X یکی از حامیان اصلی آن بوده است، این نگرانی امنیتی یک نکته قابل توجه نسبت به پلتفرمی است که قبلا به عنوان توییتر شناخته می‌شد.

با استفاده از گزینه جدید پلتفرم X برای برقراری تماس صوتی و تصویری در برنامه با همه کاربران که در اواخر ماه گذشته میلادی عرضه شد، حامیان حریم خصوصی خاطرنشان کردند که سیستم جدید آدرس IP هر کاربر را در زمان برقراری تماس نشان داده و افشا می‌کند.

جزئیات در قالب یک توضیح توسط انجمن در اطلاعیه رسمی X در زیر آمده است:

takian ir x twitter calling feature reveals users ip address 2
این امر می‌تواند برای آسیب‌پذیرترین کاربران X مشکل‌ساز باشد، و با توجه به اینکه این پلتفرم به‌عنوان یک رابط کلیدی برای برخی از فعالان سیاسی نیز استفاده می‌شود، ممکن است خطرات امنیتی بزرگی را بدون اینکه کاربران لزوما از آن آگاه باشند، به دنبال داشته باشد.

و با توجه به اظهارات خود ماسک در مورد اهمیت رمزگذاری DM، که X در سال گذشته برای کاربران پرداختی ارائه کرد، آنها حتی کمتر احتمال دارد چنین چیزی را در نظر بگیرند.

takian ir x twitter calling feature reveals users ip address 3
در‌واقع، در بررسی اجمالی X از رمزگذاری DM، اینگونه اشاره می‌شود که: "پلتفرم X به دنبال این است که قابل اعتماد‌ترین پلتفرم اینترنتی باشد".

امنیت کاربرات که ماسک نیز به‌عنوان یک هدف کلیدی برای این برنامه پذیرفته است، اما در این زمینه به نظر می‌رسد که این یک خلا بسیار بزرگ است که در انتشار ابزار‌های تماس صوتی و تصویری باعث تسهیل نفوذ به آن شده است.

البته کاربران می‌توانند تماس صوتی و تصویری را در تنظیمات خود خاموش کنند و برای هر کسی که نگران اشتراک‌گذاری ناخواسته مکان خود است، احتمالا این امکان، ایده خوبی است.

اما به نظر می‌رسد که این گام، حرکتی جدید X برای پیشروی هرچه سریع‌تر، با نظارت بسیار کمتر است، که می‌تواند منجر به شکاف‌هایی مانند این خلا امنیتی در فرآیند افزایش امنیت کاربر در پلتفرم ایکس شود.

برچسب ها: شبکه ایکس, ایکس, X Platform, X DM, X, Cyber Attack, Elon Musk, Platform, پلتفرم, cybersecurity, IP Address, Twitter DM, توییتر, Twitter, جاسوسی سایبری, امنیت سایبری, جنگ سایبری, حریم خصوصی, Cyber Attacks, حمله سایبری, news

چاپ ایمیل